Kompetensi Lulusan Program Marketing Communication dan Program Mass Communication 

 

Program Marketing Communication  Program Mass Communication 
  1. Mampu melakukan penelitian sosial dengan perspektif komunikasi. 
  2. Mampu melakukan komunikasi dengan menggunakan berbagai media. 
  3. Mampu menerapkan perilaku komunikasi yang merefleksikan nilai kemanusiaan dan etika profesional. 
  4. Mampu merancang strategi komunikasi untuk keberlanjutan perusahaan 
  5. Mampu merancang strategi marketing komunikasi untuk keberlanjutan brand. 
  6. Mampu mengaplikasikan pengetahuan dan kemampuan antar disiplin dalam mengembangkan alternatif solusi untuk pemecahan masalah. 
  1. Mampu melakukan penelitian sosial dengan perspektif komunikasi. 
  2. Mampu melakukan komunikasi dengan menggunakan berbagai media. 
  3. Mampu menerapkan perilaku komunikasi yang merefleksikan nilai kemanusiaan dan etika professional 
  4. Mampu menganalisis konten multimedia yang beretika untuk non- mainstream media 
  5. Mampu membuat program yang beretika untuk mainstream media. 
  6. Mampu mengaplikasikan pengetahuan dan kemampuan antar disiplin dalam mengembangkan alternatif solusi untuk pemecahan masalah 

 _________________________________________________________________

 

 

Graduate Competencies of Marketing Communication Program and Mass Communication Program 

Marketing Communication Program  Mass Communication Program 
  1. Able to conduct social research using communication perspective.
  2. Able to perform multi-channel communication. 
  3. Able to implement humanity value and professional ethics in communication practices. 
  4. Able to plan communication strategy for corporate sustainability. 
  5. Able to plan marketing communication strategy for brand sustainability. 
  6. Able to apply interdisciplinary knowledge and skills in developing alternative solutions for problem-solving 
  1. Able to conduct social research using communication perspective. 
  2. Able to perform multi-channel communication. 
  3. Able to implement humanity value and professional ethics in communication practices. 
  4. Able to analyze ethical multimedia content for non-mainstream media. 
  5. Able to make ethical program for mainstream media. 
  6. Able to apply interdisciplinary knowledge and skills in developing alternative solutions for problem-solving